زمان مطالعه: 4 دقیقه

گران ترین سنگ های  قیمتی در جهان کدام نوع سنگ ها هستند؟

 

با توجه به اینکه زندگی انسان های مختلف در هر نقطه از این کره ی خاکی به سمت تجمل گرایی و خاص بودن جلو می رود، استفاده از سنگ های گران قیمت و خاص هم نیز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. سنگ های گران قیمت جهان با توجه به کم یاب و یا حتی نایاب بودن آن ها باعث شده بسیاری افراد ثروتمند روی به استفاده از این گونه کالاهای لوکس بیاورند. هر کدام از این سنگ ها برای به وجود امدن ممکن است ممکن است میلیون ها سال زمان نیاز داشته باشند. در متن زیر تعدادی از این سنگ های گران قیمت و نایاب، با توجه به قیمت آن ها آورده شده است.

 

بریل قرمز با ارزش هر قیراط 10000 دلار

این سنگ بسیار نادر است و فقط در مناطق یوتا، نیومکزیکو و مکزیک یافت می‌شود. اگر به سنگ بریل قرمز به‌عنوان یکی از لوکس ترین جواهرات دنیا نگاه کنید، متوجه چند سایه متفاوت از رنگ قرمز تیره در آن می‌شوید که واقعاً مسحورکننده است.

 

الماس با ارزش هر قیراط 15000 دلار

الماس به عنوان ماده ای با ویژگی‌های بسیار فوق العاده شناخته می شود که بیشتر آنها از پیوند کوالانسی قوی بین اتم‌های آن سرچشمه می‌گیرد. این سنگ بالاترین سختی و رسانایی حرارتی را نسبت به سایر مواد حجیم دارد. از این سنگ در کاربردهای صنعتی و همچنین ابزارهای برش استفاده می شود. نوع بی رنگ الماس قیمت به نسبت پایین تری نسبت به الماس های قرمز، صورتی و آبی دارد.

 

سرندیبیت با ارزش هر قیراط 18000 دلار

این سنگ یک کانی بسیار کمیاب از سیلیکات می‌باشد که اولین بار در سریلانکا در سال 1902 کشف شد و هنوز هم مهم ترین منبع سرندیبیت در جهان است و با نام عربی قدیمی سریلانکا نامگذاری شده است. این ماده معدنی به صورت کریستال مشکی با وجوه شفاف و پوسته ای براق و تقریبا نقره ای شکل می گیرد.

گراندیدیریت با ارزش هر قیراط 20000 دلار

کانی سبز مایل به سبز یا آبی معروف به گراندیدیریت یک ماده معدنی کمیاب است که برای اولین بار در سال 1902 در ماداگاسکار یافت شد و نام آن را به نام کاوشگری که آن را پیدا کرد، آلفرد گراندیدیر فرانسوی، نام‌گذاری کردند. این ماده معدنی زمانی که حاوی آهن بیشتری باشد آبی‌تر و زمانی که حاوی آهن کمتری باشد سبزتر به نظر می‌رسد.

 

 

الکساندرایت با ارزش هر قیراط 70000 دلار

این سنگ می‌تواند در شرایط مختلف نور مدام تغییر رنگ دهد. در سال 1833 در روسیه کشف شد و بعدها از کشورهای سریلانکا، تانزانیا و هند نیز استخراج شد. جالب اینجاست که تقریباً همیشه در اندازه‌های کمتر از یک قیراط یافت می‌شود.

پینیت با ارزش هر قیراط 55000 دلار

پینیت فقط در میانمار یافت می شود. به دلیل ترکیب و کمیاب بودن آن، قبل از قرن بیست و یکم به ندرت به صورت سنگ های قیمتی تراشیده می شدند. این ماده معدنی تا دهه 1950 با یاقوت اشتباه گرفته می شد و سپس به نام جواهر فروش بریتانیایی که آن را پیدا کرد، آرتور سی دی نامگذاری شد.

زمرد با ارزش هر قیراط 305000 دلار

زمرد به دلیل رنگ سبز عجیب و غریب خود یکی از محبوب ترین و گران ترین سنگ های قیمتی در دنیا میباشد. اصولا استخراج آن از چهار کشور برزیل، کلمبیا، زیمباوه و زامبیا انجام می‌شود. زمردها از نظر سختی متوسط ​​به بالا هستند، اما چقرمگی آنها در مقایسه با سایر عناصر کم است و در مقایسه با سایر سنگ های با ارزش مانند الماس، قابل شکستن هستند.

الماس قرمز با ارزش هر قیراط 1,000,000 دلار

الماس قرمز الماسی با خواص معدنی مشابه الماس های بی رنگ است که رنگ قرمز را به نمایش می گذارد. آنها معمولا به عنوان گرانترین و کمیاب ترین رنگ الماس در جهان شناخته می شوند، بیشتر از الماس های صورتی یا آبی.

یشم اعلی با ارزش هر قیراط 3 میلیون دلار

یشم اعلی که نوعی از آن با سایه خاصی از سبز زمردی نیمه‌شفاف معروف به «یشم شاهنشاهی» بیشترین درخواست را در جهان دارد. این گوهر با ارزش در چین نمادی از اعتبار و منزلت است. جالب است بدانید که در سال 2014 گردنبند هاتن-میدیوانی  با 27 مهره یشم سبز باکیفیت و بزرگ، به قیمت 27.44 میلیون دلار فروخته شد.

 

الماس آبی با ارزش هر قیراط 3.93 میلیون دلار

با توجه به نادر بودن الماس آبی، هر زمان که در یک حراجی ظاهر شود، برترین مجموعه‌داران جهان برای داشتن آن صف‌آرایی می‌کنند. به‌طوری ‌که در سال 2016 یک الماس آبی برش‌خورده که به افتخار صاحب قبلی خود «آبی اوپنهایمر» نامگذاری شده بود، به قیمت نهایی 57.5 میلیون دلار فروخته شد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *